środa, 10 lipca 2013

Śledź w zalewie octowej - curry


 Mój Grześ lubi śledzie a szczególnie octowe, właściwie wszyscy w rodzinie je lubią więc jak zobaczyłam dzisiaj w rybnym małe świeże filety śledziowe to nabyłam:)
przepis na zalewę jest mojej babci niezmienny od wielu lat - jest dla tych którzy lubią dość łagodne słodkawe zalewy. Nada się do każdej ryby.


  • ok. 1 kg filetów śledziowych (ja miałam 70 dkg) lub innych małych rybek mogą też być tuszki śledziowe lub inna ulubiona ryba. posolonych panierowanych w jajku, mące i bułce tartej i usmażonych na złoto. 
zalewa na 70-80 dkg ryby

  • 5 szklanek wody
  • 1 szklanka octu 10 %
  • 7-8 łyżek cukru
  • 1 łyżka soli
  • 2-3 cebule pokrojone w grube talarki
  • liść laurowy 5 sztuk
  • ziele angielskie ok.12 sztuk
  • łyżeczka curry (można pominąć)

wszystkie przyprawy, wodę i ocet dać do garnka, zagotować  i gotować 3 minuty następnie zestawić do ostygnięcia.

rybę układać ściśle w płaskim pojemniku i zalać letnią zalewą, jeżeli zabraknie dorobić proporcjonalnie mniej samej zalewy z wody, octu i cukru.
odstawić do lodówki na dobę (większe ryby musza poleżeć w zalewie 1,5 doby)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz