środa, 10 lipca 2013

pikantne udka z suszonymi pomidorami

Dzisiaj pikantny kurczak - dobry na upał:)


  • udka - dowolna ilość można obrać ze skóry (ja nie obieram)
  • kilka suszonych pomidorów w oleju
  • pasta węgierska Pista (można pominąć) i dać chili
  • słodka czerwona papryka
  • sól
  • suszony czosnek
  • 1 cebula dałam czerwoną
  • opcjonalnie kieliszek wytrawnego wina czerwonego 
udka umyć, osuszyć i zamarynować w zalewie z oleju z pomidorów,czosnku, soli, pasty pista (dałam 2 łyżeczki na 6 udek)
następnie nacięłam udka przy kości i upchnęłam po 2 sztuki suszonych pomidorów



na patelni rozgrzać odrobinę oleju z pomidorów obsmażyć z obu stron i dolać wody tak żeby zakryła dno patelni, dusić pod przykryciem do miękkości (ok. 50 minut)


na końcu dosypałam pokrojona w kosteczkę cebule i dusiłam jeszcze 10 minut (sos nabrał słodkiego smaku)
po wyjęciu udek można dolać wina i odparować jeszcze trochę sos - zrobi się pyszny :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz