środa, 8 maja 2013

Łosoś na cebuli



Wróciłam z pracy i "popełniłam" łososia, w taki parny dzień jak dzisiaj nie mam ochoty na mięso więc zrobiłam rybę..:)
To przepis dla kogoś kto lubi łososia i cebulę :)
my bardzo lubimy właśnie taka wersję, polecam spróbować

składniki dla 2 osób

  • łosoś ok. 60 dkg ze skórą
  • 3 średnie poszatkowane w półplasterki cebule
  • sól
  • pieprz świeżo zmielony
  • sok z cytryny
  • dla lubiących pikantnie chili sypka lub w płatkach lub koperek
  • oliwa
łososia (najlepiej przynajmniej 2 godziny wcześniej) posypać, solą, pieprzem, polać sokiem z cytryny ok. 4-5 łyżek, obłożyć jedną poszatkowana cebulą, natrzeć chili lub koperkiem (moja wersja tym razem jest z chili)odstawić w zimne miejsce.

rozgrzać patelnię z odrobiną oliwy (z łososia dużo się wytopi) wyłożyć łososia i piec z dwóch stron na dość dużym ogniu aż się lekko przysmaży obok dajemy pozostała cebulę razem z tą w której marynował się łosoś.

jak wszystko lekko się podsmaży odkładamy cebulkę na osobny talerz a łososia przykrywamy pokrywką i na małym ogniu dusimy ok. 15-20 minut w zależności od grubości ryby, jak jest gruba jak moja na zdjęciach  to kroję ją w trakcie pieczenia na mniejsze kawałki i dopiekam obracając na różne strony.

jak już łosoś jest upieczony odkrywam pokrywkę, dodaję cebulę i jeszcze chwilę wszystko duszę ew. doprawiam pieprzem, solą.

na talerzu polewam jeszcze sokiem z cytryny

najlepiej smakuje z białą bagietką lub z sałatą.
smacznego:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz